Dnes je nedeľa 27. septembra 2020. Meniny: Cyprián
Zber papiera - 28.09. - 2.10.2020 v časoch od 7:30-8:00 a 14:00-14:30.   • • •   Zápis žiakov do 1. ročníka pre školský rok 2021/2022 - 7. - 9. apríl 2021 - telefonicky +421 41 568 3006 alebo prostredníctvom elektronickej prihlášky - www.prvacik.eu.   • • •   Nadpriemerné výsledky našej školy v meraní PISA 2018 - správa merania PISA 2018 pre našu školu - stiahnuť.   • • •    Možnosť zápisu žiakov do našej školy je počas celého školského roka. Kontaktujte nás na tejto adrese.

School podcast

Podcast našich žiakov na rôzne témy. Viac o tomto projekte - prejsť

  Aktuality

Zber papiera

Vážení rodičia a milí žiaci,
v dňoch 28. 9. - 2.10.2020 sa uskutoční na našej škole zber papiera v časoch od 7:30-8:00 a 14:00-14:30. V piatok 02.10.2020 je možné papier odovzdať len do 8:00.

Papier vás prosíme nenosiť v igelitových vreciach alebo taškách, či uzavretých krabiciach, nakoľko KARTÓNY tento školský rok NEZBIERAME.



Zápis do 1. ročníka pre školský rok 2021/2022

Vážení rodičia, priatelia školy, návštevníci našej stránky,
blíži sa obdobie, kedy sa začínate rozhodovať o vzdelávaní Vášho budúceho prváčika. Naša škola organizuje zápis do 1. ročníka pre školský rok 2021/2022 v dňoch

7. - 9. apríla 2021. 

 

Z tohto dôvodu Vám ponúkame možnosť prihlásiť Vaše dieťa

  • prostredníctvom elektronickej prihlášky na internetovej stránke www.prvacik.eu
  • telefonicky na čísle +421 41 568 3006 

Po odoslaní elektronickej prihlášky Vám budú e-mailom zaslané potvrdzujúce informácie o prihláške. Zároveň Vás srdečne pozývame na Deň otvorených dverí, ktorý organizujeme pravidelne počas školského roka. Tu môžete získať informácie o štúdiu a zoznámiť sa s moderným prostredím našej školy.



Oznam súkromného centra voľného času

Činnosť záujmových útvarov začína od 1.10.2020. Môže byť zmenená na základe aktuálnej epidemiologickej situácie.

Zmena termínu činnosti záujmových útvarov: Športový krúžok A, Športový krúžok B.

Na základe dodatočných úprav v rozvrhu sme boli nútení pristúpiť k čiastočným zmenám v harmonograme záujmových útvarov. Za vzniknuté komplikácie s a ospravedlňujeme.

Športový krúžok A, Športový krúžok B bude bývať vždy 2 hodiny každý druhý týždeň v čase 14:35-16:35 hod.

Ďakujeme za pochopenie

vedúca SCVČ



Nadpriemerné výsledky našej školy v meraní PISA 2018

V apríli 2018 sa v krajinách OECD uskutočnilo medzinárodné meranie PISA 2018 v oblastiach matematická, čitateľská, prírodovedná a finančná gramotnosť. Zúčastnili sa ho aj 15-roční žiaci našej školy, ktorí dosiahli vynikajúce nadpriemerné výsledky vo všetkých oblastiach  nielen nad celoslovenským priemerom, ale aj nad priemerom v krajinách OECD.

Porovnanie priemerného skóre v medzinárodnom meraní PISA 2018

Oblasť čitateľskej gramotnosti 
priemerný výkon žiakov na Slovensku: 421,
priemerný výkon žiakov v krajinách OECD: 487,
PRIEMERNÝ VÝKON ŽIAKOV NAŠEJ ŠKOLY:
520

Oblasť matematickej gramotnosti
priemerný výkon žiakov na Slovensku: 456,
priemerný výkon žiakov v krajinách OECD: 489,
PRIEMERNÝ VÝKON ŽIAKOV NAŠEJ ŠKOLY: 560

Oblasť prírodovednej gramotnosti
priemerný výkon žiakov na Slovensku:433,
priemerný výkon žiakov v krajinách OECD: 489,
PRIEMERNÝ VÝKON ŽIAKOV NAŠEJ ŠKOLY: 513

Oblasť finančnej gramotnosti
priemerný výkon žiakov na Slovensku:448,
priemerný výkon žiakov v krajinách OECD: 505,
PRIEMERNÝ VÝKON ŽIAKOV NAŠEJ ŠKOLY: 509

Viac podrobností aj s grafickým znázornením nájdete v správe merania PISA 2018 pre našu školu stiahnuť.




Správy výchovnej poradkyne

Vyhlásenie ministerstva školstva k prijímacím skúškam na stredné školy v šk. roku 2019/2020

https://www.minedu.sk/minister-skolstva-rozhodol-o-terminoch-a-organizacii-prijimacich-skusok-na-stredne-skoly/

Video tu:




Informácia ku obmedzeniam v súvislosti s COVID-19

Celoslovenské Testovanie 9 pre žiakov 9. ročníkov pre tento školský rok bolo ZRUŠENÉ.

Prijímacie skúšky na talentové odbory sa budú KONAŤ TÝŽDEŇ PO PRERUŠENÍ, t.j. týždeň po návrate do škôl

Zákonný zástupca žiaka podáva prihlášku riaditeľovi ZŠ na ostatné študijné a učebné odbory (okrem odborov, na ktoré sa vyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností alebo talentu) DO 15. MÁJA 2020.

Riaditeľ ZŠ zašle prihlášky žiakov na SŠ vrátane osemročných gymnázií DO 21. MÁJA 2020.

1. kolo 1. termín prijímacích skúšok (vrátane osemročných gymnázií) sa bude konať najneskôr DO 30. JÚNA 2020

1. kolo 2. termín prijímacích skúšok (vrátane osemročných gymnázií) sa bude konať najneskôr DO 30. JÚNA 2020

2. kolo prijímacích skúšok je v súčasnom čase zatiaľ TERMÍNOVO NEURČENÉ

 


Prihlásenie

Login
Heslo

Metodika CLIL



Untitled Document
CLIL – Integrované vyučovanie cudzích jazykov a nejazykových predmetov

CLIL (Content and Language Integrated Learning) predstavuje vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov prostredníctvom cudzieho jazyka. Je to inovatívny prístup, ktorý mení spôsoby, akými sa študenti oboznamujú s učivom, a ktorý urýchľuje získavanie základných komunikačných schopností v cudzom jazyku.

Metóda CLIL (Content Language Integrated Learning), pokrýva všetky formy vzdelávania všeobecno-vzdelávacích predmetov prostredníctvom vyučovania jazyka, ktorý nie je pre väčšinu žiakov materinským, tzn. že sa integruje vyučovanie obsahu predmetu (matematika, prírodoveda, výtvarná výchova, hudobná výchova, telesná výchova, etická výchova a informatická výchova), s vyučovaním cudzieho jazyka. V tomto prípade cudzí jazyk nie je len cieľom vzdelávania, ale aj prostriedkom, pomocou ktorého sa vzdelanie získava. Učiteľ zároveň učí predmet aj cudzí jazyk, a ten sa stáva médiom vyučovania, t. j. pracovným jazykom. V celej Európe vrátane Slovenska rastie počet základných škôl, do ktorých sa zavádza CLIL v jeho rôznych formách. Pomocou CLIL-u sa cudzí jazyk stáva neoddeliteľnou súčasťou procesu učenia, žiaci sa nesústreďujú v prvom rade na jazyk samotný, ale na obsah, o ktorom chcú komunikovať, skutočne komunikujú, nepoužívajú jazyk v umelo navodených situáciách.


Výsledky projektov a porovnávania ukazujú, že týmto spôsobom vyučovania sa zvyšuje a urýchľuje kvalita výučby všeobecne - vzdelávacích a odborných predmetov, ako aj jazyková príprava.

CLIL vytvára rovnováhu medzi jazykovým a odborným vzdelávaním. Nejazykový predmet sa rozvíja prostredníctvom cudzieho jazyka a cudzí jazyk prostredníctvom nejazykového predmetu. Cudzí jazyk sa využíva ako nástroj vzdelávania, nie len ako výsledok procesu vyučovania.

Vlastnosti CLIL-u:
  • základom CLIL hodín je obsah, kedy na podklade rôznych tém dochádza k rozvoju jazyka,
  • jazyk je prostriedkom pre výučbu vzdelávacieho obsahu nie cieľom,
  • CLIL jazyk sa neobmedzuje iba na slovnú zásobu ale je vnímaný ako súbor jazykových prostriedkov, ktorý žiakom umožní dozvedieť sa viac o vyučovanom obsahu,
  • CLIL v jednotlivých predmetoch podporuje výučbu anglického jazyka a jeho aktíve použitie u žiakov,
  • jazyk sa používa prirodzene bez vysvetľovania použitých gramatických javov,
  • CLIL sa na jednotlivých hodinách používa v rozsahu od krátkych 5 min jazykových rozcvičiek až po ucelené precvičovanie, prípadne výklad učiva cez anglický jazyk,
  • žiak je hodnotený výhradne z obsahu učiva a nie z rozsahu zvládnutia jazykových vedomostí a zručností,
Výhody, ktoré CLIL prináša:
  • celkové zlepšenie komunikačných kompetencií žiaka v cieľovom jazyku,
  • prehlbuje sa povedomie o materinskom jazyku, cieľovom jazyku a ostatných jazykoch,
  • zvýšená motivácia žiaka prostredníctvom reálnych edukačných situácií pri vyučovaní cieľového jazyka,
  • zvýšenie plynulosti vyjadrovania sa, širší rozsah slovnej zásoby,
  • aktívne zapojenie sa na hodinách,
  • pozitívny postoj k cudziemu jazyku,
  • rozvoj vlastného národného a kultúrneho povedomia,
  • príprava na praktický život a prácu v multikultúrnej spoločnosti.

CLIL ponúka príležitosti, ktoré umožňujú žiakom používať cudzí jazyk prirodzene, takým spôsobom, že čoskoro zabudnú na to, že používajú cudzí jazyk a zamerajú sa iba na obsah. Pri metóde CLIL je cudzí jazyk spojený s inými predmetmi. V triede sú 2 hlavné ciele, jeden týkajúci sa predmetu, témy a jeden spojený s jazykom. Toto je aj dôvodom, prečo sa CLIL niekedy nazýva duálne zamerané vyučovanie. CLIL dokáže urobiť skutočne veľa, zvyšuje ochotu, chcenie a schopnosť učiť sa oboje – cudzí jazyk i nejazykový predmet.

Najčastejšie otázky o CLIL-e (pdf)

CLIL prezentácia (ppt)

Na týchto odkazoch si môžete prečítať a pozrieť, ako vyzerá CLIL v praxi.:

A čo hovoria na metódu CLIL iní?
"CLIL šetrí čas – napr. pri vyučovaní tém, ktoré sa žiaci doteraz učili na dvoch predmetoch paralelne, ... " Viac


" ... integrujú všetky aspekty študentovej osobnosti, pričom sa uplatňuje požiadavka rešpektovania žiakovej osobnostnej autonómie." Viac


"CLIL – používanie cudzieho jazyka na učenie sa a učenie sa používať cudzí jazyk ... " Viac


"Z metódy CLIL tak môžu profitovať všetky deti, nie len tie, o ktorých si myslíme, že sú „dobré v jazykoch“, ... " Viac


CLIL zvyšuje motivaci a sebedůvěru studentů jak v jazyce, tak ve vyučovaném předmětu ... " Viac
TVORIVÉ AKTIVITY S METODIKOU CLIL V ANGLICKOM JAZYKU (odborný seminár) - 2. december 2014
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 2.decembra 2014 zorganizovala celoslovenský vzdelávací seminár „Tvorivé aktivity s metodikou CLIL v anglickom jazyku“ určený pre odbornú pedagogickú verejnosť. Škola zorganizovala toto podujatie na základe dlhoročných skúseností so zavádzaním metodiky CLIL a jej experimentálnym overovaním v rámci niekoľkých národných a regionálnych projektov ...
METODIKA CLIL A CALL NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE (odborný seminár) - 2. jún 2016
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 2. júna 2016 zorganizovala celoslovenský vzdelávací seminár „Metodika CLIL a CALL na základnej škole“ určený pre laickú i odbornú pedagogickú verejnosť. Škola zorganizovala toto podujatie na základe dlhoročných skúseností so zavádzaním metodiky CLIL a jej experimentálnym overovaním v rámci niekoľkých národných a regionálnych projektov a aktívnym využívaním metódy CALL ... Navštíviť stránku seminára.
Putting CLIL into practice (medzinárodná vedecká konferencia) - 30. november 2016
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 30. novembra 2016 zorganizovala spolu s ďalšími inštitúciami medzinárodnú vedeckú konferenciu New Perspectives on CLIL, bilingualism and plurilinguism, súčasťou ktorej boli aj workshopy s názvom Putting CLIL into practice.



Online: 4 návštevníci © Súkromná základná škola, Oravská cesta 11, Žilina
design: Ing. Marcel Prievozník