Dnes je pondelok 27. januára 2020. Meniny: Bohuš
Testovanie 5–2019 výsledky ... MATEMATIKA 74,5 %, o 11,1% viac než celoslov. priemer. SLOVENSKÝ JAZYK A LITERATÚRA - 74,3 %, o 9,5 % viac než celoslov. priemer.   • • •   DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ29. január 2020 (streda) od 8.00 hod.   • • •   Polročné prázdniny3. február 2020 (pondelok)Začiatok vyučovania4. februára 2020.   • • •   Zápis žiakov do 1. ročníka pre školský rok 2020/2021 - 2. - 4. apríl 2020 - telefonicky +421 41 568 3006 alebo prostredníctvom elektronickej prihlášky - www.prvacik.eu.   • • •    Možnosť zápisu žiakov do našej školy je počas celého školského roka. Kontaktujte nás na tejto adrese.

School podcast

Podcast našich žiakov na rôzne témy. Viac o tomto projekte - prejsť

  Aktuality

Výsledky Testovania 5-2019

Celoslovenské testovanie žiakov 5. ročníka ZŠ - Testovanie 5 - 2019

MATEMATIKA
priemerná percentuálna úspešnosť školy: 74,5 %
národný priemer: 63,4 % + 11,1 %

SLOVENSKÝ JAZYK A LITERATÚRA 
priemerná percentuálna úspešnosť školy: 74,3 %
národný priemer: 64,8 % + 9,5 %

V tomto školskom roku sa testovania zúčastnili 33 žiaci, z toho 3 cudzinci. Vzhľadom k tomu, že testovacím jazykom je jazyk slovenský, boli žiaci komunikačne znevýhodnení.



KOMPARO - výsledky testovania žiakov 8.- 9. ročníka

KOMPARO - testovanie žiakov 8. ročníka  

MAT
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov školy - 69,9 %
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR - 53,8 % 

SJL    
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov školy - 76,0 %
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR - 64,2 % 

GEG
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov školy - 76,1 %
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR - 62,2 % 
 
BIO
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov školy - 60,6%
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR - 52,2 % 
 
V matematike, v slovenskom jazyku a literatúre, v geografii a v biológii sa naša škola zaradila medzi 25% najúspešnejších škôl.  
 
KOMPARO - testovanie žiakov 9. ročníka
MAT
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov školy - 55,6 %
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR - 49,7 % 
 
SJL
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov školy - 67,3 %
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR - 61,7 % 
 
V matematike sa naša škola zaradila medzi 25% najúspešnejších škôl.


Deň otvorených dverí

Vážení rodičia, návštevníci, priatelia školy,
dovoľte nám, aby sme Vás pozvali na DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ dňa

29. januára 2020 (streda) v čase od 8.00 hod.

Môžete si pozrieť, ako žiaci na hodinách pracujú, aké metódy sa na vyučovaní používajú a mnoho iného. Parkovanie je možné v areáli školy. Viac o našej škole sa môžete dozvedieť na tomto odkaze.

Tešíme sa na Vás.

vedenie školy



Polročné prázdniny

Milí žiaci, 
v školskom roku 2019/2020 sú polročné prázdniny naplánované v termíne 3. február 2020 (pondelok)Vyučovanie začína v riadnom čase 4. februára 2020.

vedenie školy



Zápis do 1. ročníka pre školský rok 2020/2021

Vážení rodičia, priatelia školy, návštevníci našej stránky,
blíži sa obdobie, kedy sa začínate rozhodovať o vzdelávaní Vášho budúceho prváčika. Naša škola organizuje zápis do 1. ročníka pre školský rok 2020/2021 v dňoch

2. - 4. apríla 2020. 

 

Z tohto dôvodu Vám ponúkame možnosť prihlásiť Vaše dieťa

  • prostredníctvom elektronickej prihlášky na internetovej stránke www.prvacik.eu
  • telefonicky na čísle +421 41 568 3006 

Po odoslaní elektronickej prihlášky Vám budú e-mailom zaslané potvrdzujúce informácie o prihláške. Zároveň Vás srdečne pozývame na Deň otvorených dverí, ktorý organizujeme pravidelne počas školského roka. Tu môžete získať informácie o štúdiu a zoznámiť sa s moderným prostredím našej školy.



Prihlásenie

Login
Heslo

Metodika CLIL



Untitled Document
CLIL – Integrované vyučovanie cudzích jazykov a nejazykových predmetov

CLIL (Content and Language Integrated Learning) predstavuje vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov prostredníctvom cudzieho jazyka. Je to inovatívny prístup, ktorý mení spôsoby, akými sa študenti oboznamujú s učivom, a ktorý urýchľuje získavanie základných komunikačných schopností v cudzom jazyku.

Metóda CLIL (Content Language Integrated Learning), pokrýva všetky formy vzdelávania všeobecno-vzdelávacích predmetov prostredníctvom vyučovania jazyka, ktorý nie je pre väčšinu žiakov materinským, tzn. že sa integruje vyučovanie obsahu predmetu (matematika, prírodoveda, výtvarná výchova, hudobná výchova, telesná výchova, etická výchova a informatická výchova), s vyučovaním cudzieho jazyka. V tomto prípade cudzí jazyk nie je len cieľom vzdelávania, ale aj prostriedkom, pomocou ktorého sa vzdelanie získava. Učiteľ zároveň učí predmet aj cudzí jazyk, a ten sa stáva médiom vyučovania, t. j. pracovným jazykom. V celej Európe vrátane Slovenska rastie počet základných škôl, do ktorých sa zavádza CLIL v jeho rôznych formách. Pomocou CLIL-u sa cudzí jazyk stáva neoddeliteľnou súčasťou procesu učenia, žiaci sa nesústreďujú v prvom rade na jazyk samotný, ale na obsah, o ktorom chcú komunikovať, skutočne komunikujú, nepoužívajú jazyk v umelo navodených situáciách.


Výsledky projektov a porovnávania ukazujú, že týmto spôsobom vyučovania sa zvyšuje a urýchľuje kvalita výučby všeobecne - vzdelávacích a odborných predmetov, ako aj jazyková príprava.

CLIL vytvára rovnováhu medzi jazykovým a odborným vzdelávaním. Nejazykový predmet sa rozvíja prostredníctvom cudzieho jazyka a cudzí jazyk prostredníctvom nejazykového predmetu. Cudzí jazyk sa využíva ako nástroj vzdelávania, nie len ako výsledok procesu vyučovania.

Vlastnosti CLIL-u:
  • základom CLIL hodín je obsah, kedy na podklade rôznych tém dochádza k rozvoju jazyka,
  • jazyk je prostriedkom pre výučbu vzdelávacieho obsahu nie cieľom,
  • CLIL jazyk sa neobmedzuje iba na slovnú zásobu ale je vnímaný ako súbor jazykových prostriedkov, ktorý žiakom umožní dozvedieť sa viac o vyučovanom obsahu,
  • CLIL v jednotlivých predmetoch podporuje výučbu anglického jazyka a jeho aktíve použitie u žiakov,
  • jazyk sa používa prirodzene bez vysvetľovania použitých gramatických javov,
  • CLIL sa na jednotlivých hodinách používa v rozsahu od krátkych 5 min jazykových rozcvičiek až po ucelené precvičovanie, prípadne výklad učiva cez anglický jazyk,
  • žiak je hodnotený výhradne z obsahu učiva a nie z rozsahu zvládnutia jazykových vedomostí a zručností,
Výhody, ktoré CLIL prináša:
  • celkové zlepšenie komunikačných kompetencií žiaka v cieľovom jazyku,
  • prehlbuje sa povedomie o materinskom jazyku, cieľovom jazyku a ostatných jazykoch,
  • zvýšená motivácia žiaka prostredníctvom reálnych edukačných situácií pri vyučovaní cieľového jazyka,
  • zvýšenie plynulosti vyjadrovania sa, širší rozsah slovnej zásoby,
  • aktívne zapojenie sa na hodinách,
  • pozitívny postoj k cudziemu jazyku,
  • rozvoj vlastného národného a kultúrneho povedomia,
  • príprava na praktický život a prácu v multikultúrnej spoločnosti.

CLIL ponúka príležitosti, ktoré umožňujú žiakom používať cudzí jazyk prirodzene, takým spôsobom, že čoskoro zabudnú na to, že používajú cudzí jazyk a zamerajú sa iba na obsah. Pri metóde CLIL je cudzí jazyk spojený s inými predmetmi. V triede sú 2 hlavné ciele, jeden týkajúci sa predmetu, témy a jeden spojený s jazykom. Toto je aj dôvodom, prečo sa CLIL niekedy nazýva duálne zamerané vyučovanie. CLIL dokáže urobiť skutočne veľa, zvyšuje ochotu, chcenie a schopnosť učiť sa oboje – cudzí jazyk i nejazykový predmet.

Najčastejšie otázky o CLIL-e (pdf)

CLIL prezentácia (ppt)

Na týchto odkazoch si môžete prečítať a pozrieť, ako vyzerá CLIL v praxi.:

A čo hovoria na metódu CLIL iní?
"CLIL šetrí čas – napr. pri vyučovaní tém, ktoré sa žiaci doteraz učili na dvoch predmetoch paralelne, ... " Viac


" ... integrujú všetky aspekty študentovej osobnosti, pričom sa uplatňuje požiadavka rešpektovania žiakovej osobnostnej autonómie." Viac


"CLIL – používanie cudzieho jazyka na učenie sa a učenie sa používať cudzí jazyk ... " Viac


"Z metódy CLIL tak môžu profitovať všetky deti, nie len tie, o ktorých si myslíme, že sú „dobré v jazykoch“, ... " Viac


CLIL zvyšuje motivaci a sebedůvěru studentů jak v jazyce, tak ve vyučovaném předmětu ... " Viac
TVORIVÉ AKTIVITY S METODIKOU CLIL V ANGLICKOM JAZYKU (odborný seminár) - 2. december 2014
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 2.decembra 2014 zorganizovala celoslovenský vzdelávací seminár „Tvorivé aktivity s metodikou CLIL v anglickom jazyku“ určený pre odbornú pedagogickú verejnosť. Škola zorganizovala toto podujatie na základe dlhoročných skúseností so zavádzaním metodiky CLIL a jej experimentálnym overovaním v rámci niekoľkých národných a regionálnych projektov ...
METODIKA CLIL A CALL NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE (odborný seminár) - 2. jún 2016
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 2. júna 2016 zorganizovala celoslovenský vzdelávací seminár „Metodika CLIL a CALL na základnej škole“ určený pre laickú i odbornú pedagogickú verejnosť. Škola zorganizovala toto podujatie na základe dlhoročných skúseností so zavádzaním metodiky CLIL a jej experimentálnym overovaním v rámci niekoľkých národných a regionálnych projektov a aktívnym využívaním metódy CALL ... Navštíviť stránku seminára.
Putting CLIL into practice (medzinárodná vedecká konferencia) - 30. november 2016
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 30. novembra 2016 zorganizovala spolu s ďalšími inštitúciami medzinárodnú vedeckú konferenciu New Perspectives on CLIL, bilingualism and plurilinguism, súčasťou ktorej boli aj workshopy s názvom Putting CLIL into practice.



Online: 7 návštevníkov © Súkromná základná škola, Oravská cesta 11, Žilina
design: Ing. Marcel Prievozník